مدیریت خرید و تدارکات داخلی

درباره دوره

  • کد دوره: BB02
  • گروه - زیر گروه : کسب و کار - مقدمات کسب و کار
  • هزینه دوره : براساس شرایط برگزاری اعلام می گردد
  • حداکثر ظرفیت : بر اساس نیاز مجموعه
  • تاریخ شروع : پس از عقد قرارداد به صورت توافقی تعیین می گردد
  • مدت دوره : 24 ساعت
  • نحوه برگزاری : حضوری - آنلاین

معرفی:

در این دوره با اشاره به اهداف و مراحل خرید به معرفی انواع کلی و بخشهای وابسته به مدیریت تدارکات پرداخته و سپس به وظایف واحد خرید در سازمان ها اشاره می نماییم. بررسی انواع خریدهای داخلی، روش های بررسی منابع خرید و اصول برنامه ریزی لاجستیک و تعامل با واحد حسابداری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرفصل:

  • تعاریف- اهداف و مراحل خرید
  • مدیریت تدارکات- انواع کلی آن و معرفی بخشهای وابسته
  • وظایف واحد خرید و تدارکات در سازمان
  • انواع خریدهای داخلی و نحوه عملیات برنامه ریزی و تامین بودجه جهت تهیه کالا
  • نحوه عملکرد واحد تدارکات در بررسی درخواستهای خرید
  • روشهای بررسی منابع خرید و راههای ارتباطی با آنها
  • اصول دریافت و تعدیل قیمتهای خرید و استعالم به
  • اهداف- مراحل و امور مربوط به بررسی کیفیت کالا
  • عوامل و شیوه های موثر در تعیین زمان مناسب خرید (زمانبندی)
  • اصول برنامه ریزی لاجستیک کالاهای خریداری شده
  • نحوه تعامل مدیریت خرید با واحد حسابداری

پیش نیاز:

پیش نیاز ندارد